Vračilo blaga in reklamacije
Pravica do odstopa od pogodbe
Fizične osebe, ki blago naročijo preko www.farbarela.si imajo pravico, da v 14 dneh od prevzema blaga podjetju sporočijo (na kontaktni e-naslov pisimi@farbarela.si), da odstopajo od pogodbe, ne da bi jim bilo potrebno navesti razlog za svojo odločitev. Edini strošek, ki bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, je strošek vračila blaga. Blago je potrebno vrniti ponudniku najkasneje v roku 14 dni od oddanega sporočila o odstopu od pogodbe (nakupa). Blago mora biti vrnjeno nepoškodovano, neuporabljeno in v nespremenjeni količini. Vračilo plačil bo izvedeno takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v roku 14 dni po prejemu sporočila o odstopu od pogodbe.
Postopek vračila
- V 14 dneh od prejema blaga nas na pisimi@farbarela.si obvestite o odstopu od pogodbe. Obrazec za odstop od pogodbe na daljavo si lahko prenesete tukaj –> OBRAZEC ZA VRAČILO BLAGA
- Artikle vrnete na naslov Farbarela, Prešernov trg 14, 8000 Novo mesto. Vračilu priložite kopijo računa in izpolnjen obrazec za vračilo artiklov.
Potrošnik mora blago, s katerim iz kakršnega koli razloga ni zadovoljen, prodajalcu vrniti v 14 dneh po oddanem sporočilu o prekinitvi pogodbe. Opozarjamo, da mora biti blago za povračilo celotne kupnine, nepoškodovano. Potrošnik ne more in ne sme prejetega blaga neovirano uporabljati v času do odstopa od pogodbe.
Ne gre namreč za nakup na preizkušnjo: nakup na daljavo potrošniku ne daje več pravic, kot jih ima ta pri nakupu v navadni trgovini. Potrošnik sme tako opraviti zgolj ogled in preizkus prejetega blaga v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja in kot je to običajno v prodajalnah. Vsakršno »preizkušanje« in drugo rabo, ki odstopa od navedenega, je mogoče šteti za uporabo blaga, kar pomeni, da potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.
Kupec sam nosi breme za nevarnost izgube, poškodbe ali uničenja izdelka, ki ga želi vrniti, razen če je do tega prišlo brez njegove krivde.
Kupec naročenega blaga pod navedenimi pogoji ne more vrniti v naslednjih primerih:
- če je že odprl varnostni pečat ali odpakiral iz originalne embalaže,
- če je izdelek narejen po navodilih potrošnika in prilagojen njegovim potrebam.
Stvarna napaka
Prodajalec mora potrošniku izročiti blago skladno s pogodbo in odgovarja za stvarne napake svoje izpolnitve.
Napaka je stvarna:
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
- če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
- če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila;
Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
Postopek uveljavitve stvarne napake
- Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila stvarna napaka odkrita.
- Primernost izdelka za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
- Kupec mora ponudnika o morebitni stvarni napaki, na lastne stroške, obvestiti v zakonsko določenem roku. Obvestilo mora vsebovati natančen opis napake. Kupec mora ponudniku omogočiti pregled izdelka. Pravico do uveljavitve stvarne napake natančneje opredeljuje Zakon o varstvu potrošnikov. Obrazec za uveljavitev stvarne napake lahko prenesete tukaj –> OBRAZEC ZA UVELJAVLJANJE STVARNE NAPAKE
- obvestilo o napaki kupec pošlje na e-naslov pisimi@farbarela.si
Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
- odpravi napako na blagu ali vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali blago z napako zamenja z brezhibnim blagom ali vrne plačani znesek.
- V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena.
- Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom 2 let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.